• Aşkın KARAASLAN Özgeçmiş

    EĞİTİM BİLGİLERİ 

    Yüksek Lisans / Master Sosyal Bilimler Fak. Uluslararası İlişkiler
    Yüksek Lisans / Master Sosyal Bilimler Fak. Yerel Yönetimler 
    Yüksek Lisans / Master Sosyal Bilimler Fak. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 
    Yüksek Lisans / Master Mühendislik Fakültesi Siber Güvenlik 
    Yüksek Lisans / Master Mühendislik Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri 
    Lisans 
    Anadolu Üniversitesi. İşletme Fakültesi 
    Önlisans 
    Anadolu Üniversitesi. Uluslararası Dış Ticaret 
    Anadolu Üniversitesi. Halkla İlişkiler ve Tanıtım 
    Lise Ziya Gökalp Lisesi 

    KURS / SERTİFİKA BİLGİSİ 

    TUBİDER Kablosuz Ağlar-Wireless Networks / 2004 
    Bilgisayar Sertifikası /2005 
    İngilizce Sertikası /2005 
    MCSE System Engineer /2005
    Delphi Görsel Proğramlama Sertifikası /2010 
    C# Sertifikası /2010 
    MCITP Server Administrator /2010 
    Network ve Donanım Sertifikası / 2011 
    MS SQL SERVER Sertifikası /2011 
    ORACLE Administrator /2011 
    Microsoft Windows İşletmenlik Sertifikası /2011
    CISCO Sertifikası /2011 
    Ajax, CSS, Html, JavaScript Sertifikası/2011 
    MCITP Enterprise Messaging Administrator /2011 
    MCITP Enterprise Administrator /2011
    CeBIT Bilişim Eurasia /2006 
    CeBIT Bilişim Eurasia /2008 
    Sağlık-Net / MHRS (Merkezi Hastane Randevu Sistemi) / Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) Çalıştayı/2009 
    II. Uluslararası Evde Sağlık Hizmetleri Kongresi /2012 
    IV. Ulusal Sağlık Kurultayı / 2012 
    IV.Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi /2014 
    SAYED Sağlık Sempozyumu Kongresi /2013 
    HIMSS TURKEY (Dijital Hastane) Kongresi /2014 
    V.Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi /2014 
    Kıbrıs Bilişim Teknolojileri Kongresi /2014 
    HIMSS TURKEY (Dijital Hastane) Kongresi /2015 
    SAYED Sağlık Sempozyumu Kongresi /2015 
    HIMSS TURKEY (Dijital Hastane) Kongresi /2016 
    VI. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi / 2016 
    Sağlık Bakanlığı Tedarik Zinciri Yönetimi Kongresi / 2016 
    HIMSS TURKEY (Dijital Hastane) Kongresi /2017 
    SAYED Sağlık Sempozyumu Kongresi /2017 
    Antalya Bilişim Teknolojileri Kongresi / 2017 
    Sağlık Bakanlığı SB-Net Çalıştayı / 2017 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Liderlik ve İşletme Yöneticiliği / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü İş Hukuku Uygulamaları / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Satış ve Pazarlama Teknikleri / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Etkili İletişim Stratejileri ve Beden Dili / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü İletişim Teknolojileri ve Toplum / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Mülakat Teknikleri Eğitimi / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü İş Analizi ve Görev Tanımı Eğitimi / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Etkili Sunum Teknikleri Eğitimi / 2018 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Sosyal Medya Uzmanlığı / 2019 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Dijital Pazarlama Uzmanlığı / 2019 
    Sağlık Bakanlığı Gaziantep ili Bölgesel HIMSS Çalıştayı / 2018 
    Sağlık Bakanlığı USS / E-Nabız Çalıştayı / 2018 
    Sağlık Bakanlığı Malatya ili Bölgesel Verimlilik ve Kalite Çalıştayı / 2018 
    HIMSS TURKEY (Dijital Hastane) Kongresi /2018 
    Bilişim Teknolojileri Sempozyumu Kızılcahamam/Ankara / 2019 
    Siber Güvenlik ve Bilişim Teknoloji Semineri Gaziantep / 2019 
    Sağlık Bakanlığı E-Nabız ve Teletıp/Teleradyoloji Eğitici Eğitimi Diyarbakır / 2019 
    Siber Güvenlik Zirvesi Ankara / 2019 
    Siber Güvenlik Mobil Uygulama Güvenliği Sızma Testi Eğitimi / 2019 
    Siber Güvenlik Web Uygulama Güvenliği Sızma Testi Eğitimi / 2019 
    Siber Güvenlik Güvenli Yazılım Geliştirme Sızma Testi Eğitimi /2019 
    Bilgi Güvenliği Farkındalık Eğitimi / 2019 
    KVKK (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu) Eğitimi / 2020 
    CEH (Certified Ethical Hacker) Eğitimi / 2020 
    Siber Güvenlik Savunma Politikaları ve Stratejileri Hukuku Eğitimi / 2020 
    Adli Bilişim Teknolojileri ve Yöntemleri Eğitimi /2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Sağlık Kurumları İşletmeciliği / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Performans Değerleme (360 derece) / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Yönetim ve Organizasyon Eğitimi / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Eğitimi / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü İç Denetim Eğitimi / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Kurumsal Yaşam ve İletişim Yönetimi Eğitimi / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü İş Yerinde Görgü ve Etik Kuralları Eğitimi / 2020 
    İstanbul İşletme Enstitüsü Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları Eğitimi / 2020 
    Türkiye Belediyeler Birliği tarafından Yerel Yönetimler ile alakalı +273 Adet Eğitim ve Onaylı Sertifikalar (2020-2023)

    İŞ DENEYİMİ

    Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü (Faturalandırma Birimi- Bilgi İşlem Birimi) 
    Mardin İl Sağlık Müdürlüğü (Faturalandırma Birimi- Bilgi İşlem Birimi) 
    Batman İl Sağlık Müdürlüğü (Faturalandırma Birimi- Bilgi İşlem Birimi) 
    Siirt İl Sağlık Müdürlüğü (Faturalandırma Birimi- Bilgi İşlem Birimi) 
    Adalet Bakanlığı UYAP Projesi Güneydoğu Anadolu Bölgesi UYAP Sistem Kurulumu 
    TUBİTAK Manyetik/Çipli Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı (Çipli Kimlik Kartı Projesi) 
    Kuzey Irak Sağlıkta Bilişim Reformu Projesi 
    Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti Sağlıkta Bilişim Reformu Projesi 
    Kosova Aile Hekimliği Bilgi Sistemi Projesi 
    T.C. Sağlık Bakanlığı Evde Bakım ve Sağlık Projesi 
    T.C. Sağlık Bakanlığı – Aile ve Sosyal Politikalar – Valilik – EVSAD- Kızılay – Belediye Ortak Yürütülen Yardım Faaliyetleri Projesi Kardelen Yazılım Diyarbakır İl Bölge Sorumlusu 
    Kocaeli Derince Eğitim ve Araştırma Hastanesi Eğitim ve Destek Uzmanı 
    Niğde İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Şırnak İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Siirt İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Iğdır Devlet Hastanesi Bilgi İşlem Sorumlusu 
    Bolu İl Bölge Sorumlusu 
    Bolu İzzet Baysal Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Isparta İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Burdur Devlet Hastanesi Bilgi İşlem Sorumlusu 
    Eskişehir Devlet Hastanesi Bilgi İşlem Sorumlusu 
    Bilecik İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Sakarya İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Kocaeli İl Bölge Sorumlusu Merkez ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Zonguldak İl Bölge Sorumlusu Devlet Hastanesi ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Karabük İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Bartın İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Kastamonu İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Sinop İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Adana İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Muş İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Gaziantep İl Bölge Sorumlusu Kamu Hastaneleri Birliği 
    Adıyaman İl Bölge Sorumlusu Adıyaman Ünv. Eğitim ve Araştırma ve İlçe Devlet Hastaneleri 
    Adıyaman Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği 
    Adıyaman İl Sağlık Müdürlüğü 
    Adıyaman Belediyesi 

    BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE BİLGİSAYAR BİLGİSİ 

    Windows Server 2003-2008-2012-2016-2019 
    Linux Server / Oracle Linux Server 
    Oracle Database 11g 
    Oracle Database 12g 
    Toad For Oracle Xpert 
    Microsoft SQL Server SQL Database Sorgulama Dili 
    Firebird Veritabanı 
    VMware Teknolojileri 
    Domain Controller (Active Directory) 
    Proxmox 
    PhotoShop CS6 
    Microsoft Office Uygulamaları 
    Fortigate – Anzilla – Sonicwall Firewalll Güvenlik Duvarları 
    Sanallaştırma (Virtualization) Teknolojileri 
    Mobilite Cihazlar (Android – İOS) 
    Toad Data Modeler / PL-SQL 
    I-Cloud Depolama ve Bulut Teknolojileri Network Alt Yapı Yönetimi 
    HP – DELL – IBM – FUJITSU Sunucu ve Storage Kurulum ve Yönetimi 
    Belediye Bilgi Yönetim Sistemleri MIS-YBS-CBS-Kent Bilgi Sistemleri ve E-Belediye Uygulamaları 
    Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi (SBYS) 
    Blok Zincir (BlockChain) Teknolojileri Kripto Para ve Dijital Para Teknolojileri 
    Ulusal Siber Güvenlik ve Siber Olaylara Müdahale Siber Güvenlik Operasyon Yöntemleri Casus, Fidye vb. Yazılımlar ve Korunma Yöntemleri 
    Adli Bilişim Teknikleri 

    MESLEKİ KARİYER

    Bilgi işlem Yazılım ve Teknik Personeli
    Bilgi işlem Sorumlusu- Eğitim ve Destek Uzmanı
    Sağlık Bilişim Uzmanı- Eğitim ve Destek Müdür Yrd.
    İl Bölge Sorumlusu- Kurulum Koordinatörü- Bölge Saha Koordinatörü – Bölge Müdürü
    Belediye Başkanı Bilişim Danışmanı
    Adıyaman Belediyesi Özel Kalem Müdürü
    Adıyaman Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü
            • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü Vekaleten
            • Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü Vekaleten
            • Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Vekaleten

  • Haberler

  • Yönetmelik ve Mevzuat

    T.C
    ADIYAMAN BELEDİYESİ
    BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ
    KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

    Misyonumuz

       Belediyemizde bilgi ve teknolojiyi üretecek tüm faaliyetlere yardımcı ve destek olmak, Belediyemiz tüm birimlerinin iş yürütme ve geliştirme süreçlerini en gelişmiş bilgi teknolojileri ile sağlayarak donanımsal ve yazılımsal gereksinimlerini karşılamak suretiyle Olabildiğince hızlı, kesintisiz ve kaliteli hizmet sunmak.

    Vizyonumuz

      Bilgi teknolojilerini en üst seviyede uygulamak, yaygın bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak, iş süreçleri açısından toplam kalitesi yüksek bilişim yönüyle tercih edilen bir kurum olmak.

    Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

     AMAÇ

    Bu Yönetmeliğin amacı; Adıyaman Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü'nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

    KAPSAM

    Bu yönetmelik, Adıyaman Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğünün; görev, yetki ve çalışma usulü ile birlikte işleyişini kapsar.

    Müdürlük Görev Alanı, Yönetim ve Yetkileri

    MÜDÜRLÜK GÖREV ALANI

    Bilgi İşlem Müdürlüğünün görev alanı aşağıda maddeler halinde belirlenmiştir.

     *Tüm birimlerin kendi çalışma esaslarına göre hazırlanmış olan Otomasyon Programının sorunsuz çalışmasını ve birimler arası ortak olan konularda veri formatları oluşturarak, birimlerin ihtiyacı olan programsal değişiklerin yapılmasını sağlamak.

    *Tüm bilgisayar donanımı arızalarının ve donanım ihtiyacının giderilmesini sağlamak.

    *Kent Bilgi Sistemine yönelik, Coğrafi Bilgi Sistemi bilgilerinin hazırlanması ve bu bilgilerin ilgili müdürlükler tarafından güncel tutulması için gerekli koordinasyonu sağlamak.

    *Belediyemiz sınırları içerisindeki tüm bağımsız birimlerin, ilgili birimlerce tespiti ile koordinasyonu sağlayarak, taşınmaz envanteri ile belediye otomasyonundaki diğer bilgilerin ilişkilendirilmesini gerçekleştirmek,

    *Bilgi işlem Sisteminin teçhizatı ve programlarının alındığı kuruluşlarla ilişkileri düzenlemek, sözleşme hazırlamak, gerekli servisi almak, teçhizatı verimli, etkili, ekonomik, düzenli kullanımını sağlamak, gerekli önlemleri onaya sunmak, uygulamaya koymak.

    *Belediye ihtiyaçlarının gelecekteki durumlarını analiz etmek ve yöntem belirleyip, müdürlük makamına bilgi vermek.

    *Teknolojik gelişmeleri izlemek ve belediyenin gelişmelerden yararlanmasını sağlamak.

    *Başkan, Başkan Yardımcılarının, Müdürlerin hazırlamış oldukları taslakların programsal altyapısını sağlayarak ilgili birimlerce raporların üretilmesini sağlamak.

    YÖNETİM

    Bilgi İşlem Müdürlüğünün görev dağılımı aşağıdaki şekilde oluşmuştur:

    Bilgi İşlem Müdürü,

    Satın alma ve Yazı İşleri Birimi

    Yazılım Geliştirme ve Destek Birimi

    Donanım Birimi

    Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Birimi

    YETKİLERİ

    Bilgi İşlem Müdürünün Görevleri:

    Belediye Başkanı ve/veya Başkan Yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda;

    Bilgi İşlem Müdürlüğünün görev ve sorumluluk alanına giren konuları yasal mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini sağlamakta tam yetkili ve sorumlu kişidir.
    Müdürlük içinde iş bölümünü sağlayarak personele gerekli görevlendirmeleri yapar ve müdürlük çalışmalarını denetler.
    Müdürlüğe gelen yazı veya dilekçelerin içeriği ile ilgili personeline sevk ve havalesini yaptıktan sonra işlemin sonucundan bilgi sahibi olur.
    Müdürlüğünün disiplininden sorumludur. Tüm personelinin performans durumunu izler ve gerekli değerlendirmeleri yapar. 
    Personelin özlük işlemlerini mevzuat çerçevesinde yürütür; izin planlarını yapar, rapor, doğum, ölüm vb. konularda yazışmaları takip ve kontrol eder.
    Müdürlük tarafından ihtiyaç duyulacak işlemlerin stratejilerini analiz ederek, uygulanabilirlik raporlarını hazırlar veya hazırlatır.
    Stratejik planlama ile Müdürlüğün hedeflerinin gerçekleştirilmesini sağlar.
    Sürekli gelişen bilişim teknolojisini takip ederek, mevcut sisteminin teknolojik gelişme doğrultusunda büyümesini sağlar.
    İş verimini artırarak zaman kaybını azaltır.

    Satın alma ve Yazı İşleri Birimi:

    Satın alma ve Yazı İşleri Biriminde görevlendirilen personeller aşağıdaki iş ve işlemleri yapmakla görevlidir.

    Belediye müdürlüklerinin ihtiyaç envanterini yapmak, bilgi işlem sisteminin tesis, teçhizat ve malzeme ihtiyacını belirlemek.

    Her türlü mevzuat, yönetmelik, genelge, bildiri, personel özlükleri vb. işlemleri takip etmek, ilgili personele bildirmek ve arşivlemek.

    Standart dosya planına göre günlük evrak kayıt ve dosyalama işlemlerini yaparak, yasal süre içerisinde muhafaza etme işlemlerini gerçekleştirmek.

    Başka kuruluşlardan alınacak bilgi işlem evrakları düzenlemek, kontrol altında tutmak.

    Birimin ihtiyacı olan kırtasiye vb. büro malzemelerini temin etmek ve gereksiz kullanımı önlemek.

    Birimlerden gelen talepleri almak ve müdürünün bilgisine sunmak.

    Müdürlük bütçesini hazırlamak, imza aşamasından sonra Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.

    Taşınır Mal Yönetmeliği gereği müdürlüğe ait demirbaşların kayıtlarını tutmak ilgilisine zimmetlemek ve yılsonu işlemlerini gerçekleştirmek.

    Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel emirler ve diğer mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek.

    Vatandaşları ilgilendiren Bilgi İşlem hizmetlerini yürütmek.

    Yazılım Geliştirme ve Destek Birimi: 

    Yazılım Geliştirme ve Destek Biriminde görevlendirilen personeller aşağıdaki iş ve işlemleri yapmakla görevlidir.

    Bilgi işlem faaliyetleri için gerekli sistem analizi, programlama, operasyon çalışmalarını yönlendirmek, nezaret etmek, denetim altında tutmak.

    Belediyede kullanılan tüm yazılımların yerel ve uzak ağlarda veri entegrasyonunu sağlayacak hizmetleri yapmak ya da yetkili firmalara yaptırmak.

    Otomasyon yazılım programımızla ilgili birimlerden gelen talepleri değerlendirir, yeni bir modül isteniyorsa yazar ya da ilgili firmaya yazdırır.

    Otomasyon Sisteminde, paket programlarda gerekli kullanıcı tanımı ve yetki ayarlarını yapar. Her kullanıcıya şifre vererek şifrelerin gizliliği sağlar.

    Uygulama ya da kanunda değişikliklerinden dolayı programların çalışmasında gerekli değişikler yapılması gerekiyorsa yapar ya da ilgili firmaya yaptırır.

    Kusurlu iş ve işlemleri tespit etmek ve düzeltilmesini sağlamak.

    İşlenen bilgileri bilgisayarda teste tabi tutarak hata kaynaklarını bulmak ve düzeltilmesini sağlamak.

    Müdürlüğün e-mail adresine gelen mailler her gün kontrol edilir ve süresinde cevap verilmesi sağlanır.

    Otomasyon yazılımında meydana gelen arızaları gidermek ya da yetkili firmanın gidermesini sağlamak.

    İhtiyaç doğrultusunda yeni yazılımlar için analiz yapmak ve yeni yazılımlar üretmek ya da yetkili olan firmalara ürettirmek. Kurulan bu yazılımların işlev testlerini yapmak.

    Birimlerin ihtiyacı olan programları tespit etmek. Sistemimizde mevcut ise kurulumu yapmak, yok ise ilgili şartname hazırlayarak alımını gerçekleştirmek ve programları kullanıma hazır hale getirerek programın muhafazasını sağlamak amacıyla yedekte tutmak.

    Bilgisayarda bulunan verilerin gizliliği ve güvenliğini korumak.

    Belediyemizde gerçekleşen işlemlerin günlük, haftalık ve aylık olmak üzere periyodik olarak yedek almak ve muhafazasını sağlamak.

    Programlara ait lisansların muhafazasını yapmak.

    Bilgisayar veya iletişim teçhizatları gibi elektronik aygıt, sistem, motor ve teçhizatlar konusunda Belediye birimlerine danışmanlık hizmetleri vermek.

    Üretim veya montaj yöntemleri, malzemeleri ve kalite standartlarını belirlemek, elektronik veya iletişim ürünleri ile sistemlerinin üretimini ya da montajını yönetmek.

    Mevzuat programlarının günlük güncelleştirilmesini yaparak, değişen güncel bilgilere en kısa sürede sahip olunması ve kullanıcılara zaman kazandırılmasını sağlamak.

    İlgili personele programın kullanımı doğrultusunda eğitim verilmesini sağlamak.

    Adıyaman Belediyesi’nin Kurumsal Resmî WEB sayfasının www.adiyaman.bel.tr’nin  sürekli çalışmasını sağlamak.

    Elektronik Belediyecilik sistemini aktif tutmak.

    Yılsonu işlemlerini gerçekleştirmek.

    Amirlerinin verdiği yazılım ile ilgili diğer işleri yapmak.

    KVKK süreçlerini yürütmek ve müdürlükleri bilgilendirmek.

    Donanım Birimi:

    Bilgisayar Donanım Biriminde görevlendirilen personeller aşağıdaki iş ve işlemleri yapmakla görevlidir.

    Belediyemizin iç ve dış birimlerdeki mevcut bilgisayarda kurulmuş olan programların bakım ve program güncelleştirmelerini yapmak veya yaptırmak.

    Bilgisayar Donanım ve yan ürünlerinin bakımını yaparak, faal halde bulundurmak, satınalma yoluyla alımı yapılan malzemelerin, bakım-onarım ve eğitimi ile ilgili konuları, yetkili olan firmalara yaptırmak.

    Donanımda arızaların olması halinde bu arızanın giderilmesini sağlamak, eğer garantisi devam ediyorsa garantisi kapsamında arızanın giderilmesini sağlamak ve bununla ilgili tüm işlemlerin takibini yapmak.

    Virüs ya da trojenden kaynaklanan arızaların giderilmesini sağlamak.

    Arıza nedeniyle kullanılamaz duruma gelen donanımın tamirinin mümkün olmadığı ya da tamirinin ekonomik olmadığı durumlarda; donanımın hurdaya ayrılmasıyla ilgili raporun düzenlenip ilgili birime teslim edilmesinden, yerine verilecek donanımın belirlenmesini sağlar. 

    Ana sunucu bilgisayarların ve bilgisayar ağının, internet ve uzak bağlantıların sürekli güvenli ve çalışır halde tutulmasını sağlar.

    Bilgi iletişimi ve bilginin işlenmesi, planlanması, tasarımı, süreç kontrolü ve üretime yönelik bilgisayar ve bilgisayara dayalı sistemlerin temel ilkeleri ve kullanıma yönelik yöntemleri araştırmak; veri yapıları ve veri tabanları, algoritmalar ile bilgisayar donanım bakımını yapmak.

    Bilgisayarların tüm işlevlerini kontrol eden ve donanım ile bilgisayar yazılımları arasındaki bağlantıları kurmaya yarayan yazılımların, tasarımını yapmak, yazmak ve güncelleştirmek.

    Belediye birimlerinin tüm bilgisayar donanım ve yazılımlarının, gelişen bilişim teknolojileri doğrultusunda; yeni ortaya çıkan ihtiyaçları da değerlendirerek mevcut olan donanım ve yazılımı güncelleştirmek ya da gerektiğinde yenisini satın almak.

    İç ve dış birimlere ait bilgisayarların veri iletişim altyapısını ve gerekli bağlantı hatlarını tesis ederek, kurmak ve yürütmek.

    İç ve dış birimlere ait bilgisayarlara kurulan haberleşme sistemi ile birimler arası dosya paylaşma ve bilgi alışverişi imkânını sağlar.

    Bilgisayar, çevresel donanım, ilgili yöntem ve yazılımlar ile bunların gelişmesine katkıda bulunmak ve potansiyelini arttırmak.

    Donanım ve yazılım konfigürasyonları ile ortaya çıkan ihtiyaçları belirlemek için görüşmeler yolu ile bilgisayar kullanıcı ihtiyaçlarını incelemek, maliyet ve fayda analizlerini hazırlamak.

    Yeni hizmet birimleri için gerekli alt yapıyı hazırlamak, tüm ünitelerin gerek yazılım gerek donanım ihtiyaçlarını temin etmek.

    Doğru ve güvenli veri sağlamak için veri tabanı işletim sistemleri ile veri sözlüğünün sürekliliğini sağlamak.

    Tüm kayıtların günlük yedekleme işlemini yapmak ve bilgilerin korunmasını sağlamak.

     Üst yönetim ve müdürlerin hazırlamış oldukları ihtiyaç program taslaklarının, programsal altyapısını sağlayarak ilgili birimlerce raporların üretilmesini sağlamak.

    Taşınmaz envanteri ile belediye otomasyonundaki diğer bilgilerin ilişkilendirilmesi ortamının sağlanması.

    Seminer ve eğitim organizasyonuna gerekli malzemeyi temin etmek.

    Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Birimi:

    CBS Biriminde görevlendirilen personeller aşağıdaki iş ve işlemleri yapmakla görevlidir.

    Kent ile ilgili en güncel akıllı haritaların hazırlanması ve yeni bilgilerin sisteme aktarılmasını sağlar.

    Başta İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü ve Mali Hizmetler Müdürlüğü olmak üzere diğer tüm müdürlüklerin çalışmalarına tematik haritalar ile destek verilmesini sağlar.

    Coğrafi Bilgi Sistemi yazılımında, yeni kullanıcı hesabı açılması, kullanıcı yetkilerinde değişiklik ve düzenleme işleri yürütülür.

    CBS birimi ilgili bakanlıklarla kurulacak olan CBS bilgileri ile entegrasyonu sağlar.

    İşyeri olarak kullanılan bağımsız bölümler ile ilgili bilgiler güncelleştirilmektedir.

    Beyana dayalı değil Bilgiye dayalı işlem yapılarak Belediye gelirlerinin arttırılması ile kayıp ve kaçak analizleri yapılmaktadır.

    Adres ve Numarataj bilgileri ile NVİ (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri) MAKS (Mekansal Adres Kayıt Sistemindeki) Mahalle, Cadde-Sokak ve Bina Dış Kapı Numaraları bilgileri kullanılarak AKOS sistemindeki adres ve taşınmaz bilgilerinin güncelleştirilmesi sağlanır.

    Vatandaşın beyanı ile Belediyedeki Kent Envanteri arasındaki farklılıkların çözümlenmesini sağlar.

    CBS birimi saha güncelleştirmelerinin yapılarak Kent Envanterinin güncel tutulmasının sağlanması (Cadde/Sokak, Bina ve Bağımsız Bölüm bilgileri ve fotoğrafları)

    Uygulama Usul ve Esaslar, Ortak Hükümler, Yürürlük ve Yürütme

     UYGULAMA USUL VE ESASLAR:

     Bilgi İşlem Müdürlüğünün personelleri kendisine verilen görevleri konusuna göre; Uygulama Usul ve Esaslar ile Bilgi İşlem Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yürütür. Bu yönetmelikte bulunmayan hususlarda Başkanlık Makamı veya gerekli görülen hallerde Belediye Meclis kararlarına göre uygular.

    ORTAK HÜKÜMLER

     Bilgi İşlem Müdürlüğünde çalışan tüm personel;

    1)Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel emirler ve diğer mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek,

    2)Irk, dil din ve unvan farkı gözetmeden her personele ve vatandaşa eşit davranmak.

    3)Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel; korumak ve saklamakla görevli evrakı kendisinden sonra göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz ve yine herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel; üzerinde kayıtlı zimmetleri görevli yetkili personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz.

    4)Belediye hizmetlerinde; hesap verebilirlik ilkesine uygun hareket edilir, uygulamalarda adaletli olmaya, kaynakların kullanımında etkili ve verimli olmaya çalışılır.

    5)Yıllık çalışma ve faaliyet raporunu hazırlar.

    YÜRÜRLÜK

    Bu yönetmelik hükümleri; Adıyaman Belediye Meclisince kabulü ve yayımı ile yürürlüğe girer.

    YÜRÜTME

     Bu Yönetmelik hükümlerini, Belediye Başkanı yürütür.

    Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden sonra, daha önceden yürürlükte olan müdürlük görev ve çalışma yönetmeliği yürürlükten kalkar. 

  • Performans Programları

  • Stratejik Planlar

  • Birifingler

  • Yatırım Programları